Håll käften, du är kristen!

99115-8

Jag har försökt att hålla denna bloggen tom från för mycket religion och politik.
Det kanske redan har lyst igenom att jag är både kristen och mer åt vänster än höger.
Det skulle inte få påverka för mycket här hade jag tänkt...men nu måste jag oxå blanda mig i reaktionerna om kristofobi!
För er som inte vet vad det handlar om så läs Bitte Assarmos krönika från 5 april i SVD.

Det var även det aktuella ämnet på P3:s kvällspasset ikväll..religionsfrihet!?

Där intervjuvade de Emmanuel Karlsten, han finns på bloggen Karlsten.blogspot.com.
Han jobbar på communityn Blodocheld, en ungdomssatsning som Frälsningsarmén har.
I sin blogg har har nu kommenterat en massa kring detta ämnet.

Det viktigaste har varit att han lyft upp frågan om att Scandic har beslutat att ta bort alla biblar i sina hotellrum. Detta har skett, men man behåller den kvinnoförnedrande porren! Denna dubbelmoral är för Emmanuel svår att förstå.
I framtiden kommer man att få be om bibeln, men även koranen och den judiska heliga skriften Tanaka i receptionen. Det är ju jättebra att alla nu finns där! Min snabba fundering blir bara, hur många upplagor har de av varje?

Mannen som har uppmärksammat Scandic om det hemska med att det ligger en bok i ena lådan på deras rum är Stefan Jansson. Han är medlem i Humanisterna, en förening som verkar för en sekulär (icke-religiös) livssyn.
Om man ser till vilka humanisterna är så är jag inte förvånad över att en av dem klagade!

Men frågan som kvarstår är ju om judar, muslimer och andra troende har tagit illa vid sig i det faktum att att det i Sverige ligger en bibel i en låda?
Jag tror inte det, jag skulle inte ens reagera om jag var i ett muslimsk land och koranen fanns på hotellrummen där. Jag tror därför att detta är ett niddåd signerat humanisterna, för att strypa en kanal där folk(gud förbjude) kan läsa och ta till sig religion!

P.g.a. detta har Emmanuel lanserat ett protestbrev.

------------> Det finns här <------------

Så tycker du också att det är skumt att Scandic behåller porren men dissar religionen! Klicka ovan! Eller tycker du bara i allmänhet att porren är fel så utnyttja tillfället att reagera ;o)

Sen kan jag inte få in i mitt huvud att okristna reagerar så stort som de gör?
Detta är ju en fråga som gäller oss, vad vi tror på och vad vi står för.

Jag skulle aldrig tvinga någon annan att tro, jag lyssnar på alla trots att jag inte har samma åsikter som personen i fråga. Jag bryr mig om folk, jag tror att jag kommer till himlen en vacker dag när jordelivet är över!
Jag har också en tro att de som inte tror hamnar någon annanstans.

Men om du inte tror så har du ju inga problem med det? Du tror ju varken på himmel eller helvete. Detta är väl fakta, eller hur? Så varför ska ni tracka ner på mig som tror att det är så?! Vi får väl se vem som har rätt när den dagen kommer.

Har du rätt i att vi blir till jord, så se till att skratta hela munnen full med mull!
Har du rätt i att vi återfödds så håna inte mig när jag blir en myra och du en blomma!
Har jag rätt och kommer till himlen så kommer jag att gråta för att jag inte räddade dig!

Bifogar här en klump med länkar som diskuterar ämnet som diskuterat där i bloggen:

 SVD 6april, Sydsvenskan 8april, Per Westberg, Markus Svensson, Gärningsmannen, Slottet
...finns en flock till där ute, bara att klicka sig vidare, o vidare, o vidare!

Ska avsluta med ett citat från Jan Peter Bergkvist, chef för hållbarhetsfrågor på Scandic:
? Erotiska filmer är lagliga i vårt samhälle och finns på varje bensinstation.
Hmmm...om man vänder på den här, påstår han att bibeln är olaglig?

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback