Förstör nu inte..

Aftonbladet har nu börjat med en atikelserie om bistånd som har gått fel i Afrika.

Den första artikeln hittar ni här -->
oOo<--

Den handlar om ett misslyckat pappersbruk ute i ingenstans i Tanzania...ok att man lyfter upp dessa misslyckade projekten, men jag är rädd för att det leder till att människor slutar ge eller ger mindre pengar till de bistånds projekt som faktiskt lyckas...hoppas att AB vänder historian sen och inte förstör den fina trenden med att fler människor delar med sig av sitt överflöd!

Även om det är stora pengar som har plöjts ner i dessa projekt så har de ändå givit folk jobb, jobb = pengar och pengar leder alltsom oftast till mat och en dräglig försörjningssituation...
Men fokus låg bara på den misslyckade fabriken!

Nog för nu, over and out!

Peace

Ps. Idag kommer Babe! Ds 

Kommentarer
Postat av: Peter Albertsson

Jag kan inte uttala mig om just det här projektet, så det kommer inte att påverka mitt givande.
Vad jag skulle önska, dock, vore möjligheten att ge mer till sådant som är 'hjälp till självhjälp' än att bara täcka katastrofbehov. Detta i enlighet med ordspråket: ge någon en fisk och han svälter inte idag - lär honom fiska och han svälter aldrig.
Gott slut och gott nytt 2008

2007-12-30 @ 18:14:42
Postat av: Malin

Samma! Ta vara på din "babe" nu!!
Gott nytt år på er!

Postat av: Linus -> Peter

Exakt! Är helt inne på ditt spår här! Mera riktat och sedan skulle jag vilja ha öppna organistioner där man ser var alla ens pengar går till...så det avlönar folk som inte ska avlönas!

2008-01-04 @ 09:22:12
Postat av: Peter till Linus

RK tex med en generalsekreterare som tjänar miljonen ligger risigt till i min pluska..
GoD FortsättninG på DeT NyA ÅreT 2oo8!

2008-01-04 @ 17:29:56
Postat av: Linus -> Peter

Tack detsamma!

Exakt, man har ju svårt att se att organisationer
ska ge ut monsterlöner till de som arbeter och det är ju klart var dessa pengarna kommer ifrån..ju de är gåvor.. :o(

2008-01-09 @ 15:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback