Sucker!

99115-8

Idag var jag har jag återigen varit i Vintrosa!
Farmor var så snäll och bjöd på kroppkakor(varför heter de så?), så det kan man ju inte tacka nej till!

Sen när jag och lillebror skulle åka hem till stan så vägrade bussen att komma och efter 20 minuter ringde jag Sjukvårdsupplyssningen, ehhh nej, Trafikupplysningen. Där fick jag prata med en dam som direkt efter att jag berättat mitt ärende började staka sig och nästan ville krypa bort från luren. Det kändes iallafall som det...

Vi kan väl säga att jag inte var den första som ringt och hört mig för om denna resan. Chauffören hade nämligen bestämt att ta lite egna turer eller hur man ska se det... Han hade åkt 4 minuter för tidigt från start hållplatsen, vilket gjorde att han fick vända och köra tillbaka när han kommit en bra bit på vägen. Sen ringdes nästa samtal in, då hade han missat att ta vägen via Storstenshöjden(vår skidbacke), vilket föranledde att han fick vända igen..

Så 30 minuter sen dök bussen upp, men han gjorde så gott han kunde att köra ikapp tiden ;o)  Höll t.o.m. på att köra förbi mig och bror vid hållplatsen i vintrosa.. men jag har aldrig varit med om en mera rallylik resa på en buss...
Det var gasen i botten!

Viva la Busslink!

buss

Ikväll ska det njutas med boysen i bastun här hemma, lite mat ska vi lyckas klämma i oss oxå..
Låter faktiskt som det blir en fin fin kväll!

Peace, over and out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en mycket snurrig busschaufför! Jättekul! Får tacka för vårt fina samtal! Borde vi göra oftare! Ha det så bra vännen, och plugga på!
Kramar

2007-02-18 @ 22:21:20
Postat av: Anonym

Hi hi glömde skriva mitt namn... hur lång tid tog det innan du fattade att det var jag? :)

2007-02-18 @ 22:21:56
Postat av: Kräk

Ho ho det var värst vad svårt detta var :) Ska se om namnet kommer med nu då!!

2007-02-18 @ 22:24:10
Postat av: Linus -> Kräk

Du är ju nästan lika snurrig som vår kära busschaufför, ska jag leta reda på ett nummer? ;o)

Telefon, javisst... :op

2007-02-19 @ 17:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback