En massa...

99115-8

Det har hänt en massa roligt och en delmindre kul på sistone, gör en lite lista:

* Jag har fått ett kusinbarn, en lite Elijha. Han föddes när vi var på Kreta! Lite tidig men mycket trevligt!

* Detta leder till att jag får besök av kusin Samuel i helgen, oxå trevligt.

* Att han kommer leder till att jag fick ytterligare ett skäl för att slippa Göteborgsvarvet, jag hade mina fundering och efter träning i måndags tog jag ett defintivt beslut, det blir inget varv. Orkar ju knappt med löpningen på uppvärmningen.

* Men eftersom jag är hemma får jag även fira Dudda som blir 25 på fredag och jag kan delta i den grillfest och (tyvärr) schlagerkväll som blir hemma hos honom på lördagen. Det är ju helt klart bra grejer!

* När jag kom hem från Kreta insåg jag att jag inte beställde de böckerna jag borde haft i skolan, vilket ledde till en panikbeställning i söndags. Problemet är bara att de borde varit utlästa i måndags och de har ännu inte kommit idag(onsdag).

*Men har iallafall fått låna Lisas ena bok och läste ut den igår. Den handlar om Sofia Åkerman, Zebraflickan. Om hennes tunga liv där hon skar sig själv, hade ätstörningar och åkte in och ut på olika psykavdelningar och fram och tillbaka till sjukhuset vid olika självmordsförsök! En intressant, men ack så jobbig självbiografi. Tyvärr har incest boken inte kommit idag, så jag får ha ångest imorgon när vi ska träffas för att jag inte har läst den! Menmen...den kommer kanske imorgon så jag hinner läsa den innan helgen.

Iom att jag "levde" en hel dag med Sofia igår blev den skum, det är jobbigt att läsa såna böcker, de sätter sig i hjärtat och i själen. Man vet ju att problemen finns nära en. Att folk har eller har haft problem med det ena eller andra! Det tär samtidigt som boken gav mig en bild av hur det kan vara att leva i skiten!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Emil

Jaså så vi har fått ett kusinbarn... vilken tur att man blir informerad :D Men du kanske är speciall informerad av Samuel. Undrar när jag får veta det? :P

2007-05-09 @ 18:15:03
Postat av: Linus -> Emil

Jepp, nädå..har inte fått några infosar från Samuel mer än ett namn som jag bad om att få...
Tydligen pratade mamma med farmor på vägen hem från Arlanda. Så på den vägen är det!

Postat av: Emil

Jag pratade med mamma idag en sväng och pappa igår.. har inte hört om något kusinbarn än :P Oväntat :D

2007-05-12 @ 12:11:06
Postat av: Linus -> Emil

Nä..inte alls...våra föräldrar i ett nötskal!

2007-05-13 @ 00:48:24
URL: http://www.gungfly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback