Greece part one!

Tjo!

Nu sitter jag pa en seg dator utanfor Chania!
Har inga svenska specialtecken sa det blir prickfritt ;o)

Benen ar rosa och humoret hogt over oronen trots att det regnat hela dagen! Men solen tyckte val att vi behovde en dag utan den, med tanke pa de rosa skiftningarna som syns pa alla vara kroppar.

En lite kort surme over tiden har!

Vi lamnade Arlande kl 0645 och landade i ett soligt och vacker Chania runt 10 tiden. Efter vantan pa baggage och hamtning av hyrbilen sa for mor, far och johan ivag for att finna vart hotell. Jag, Emil och Gustav tog oss till den narmaste grasmattan och lekte lite med var hacky-sack medan solen gassade pa vara bleka overkroppar. Efter en timme i den stralande solen sa kom fadern tillbaka och hamtade oss och aven vi fick fara till hotellet. Det ligger i en by som heter Stavros och ar belaget ca 100 m fran vattnet, tyvarr har vi 2-3 km till narmaste strand, sa annu har vi mer an tittat pa den. Men solnedgang IT IS! (Synd att du inte ar har Babe!) Forutom att komma pa plats sa roade vi oss med att ta en trip in till storstan, las Chania. Dar strossade jag, Emil och Gustav lite i hamnen och hamnade pa ett litet glass hak dar vi lat detta kyla vara varma strupar. Nar vi kom hem softade vi lite innan sangen kallade, att resa hela natten tar pa krafterna!

     


Det blev kvall, och det blev natt. De vilade den natten
Det blev morgon och det blev en ny dag!

Var andra dag(las mandag) spenderades i solen. Forsta delen vid poolen, andra delen pa terrassen utanfor mor o fars overvaning. Det ar namligen sa att de har en tva vaningslagenhet med 4 sangar, sjalv sover jag pa soffan i min, emil och gustavs lilla lagenhet. Att sova med de tva kan ha sina nackdelar, som att vakna till nagon hemsk egengjord signal pa morgonen!
Mor, Far och Johan(ska vi kalla dem team 1) akte in till Chania och lamnade sina soner i bushen med lite pasta, tonfisk och tomatsas, men aven detta kan bli en gourmet maltid. Om man bara later kockarna fixa lite ;o)
Eftermiddagen fordrev som sagt pa terassen och med en liten upptacktsfard, vi maste ju kolla omgivningen. Sen blev det dusch och vidare kortspelande. Det var da jag upptackte varfor jag bekanner mig till de rod vita harskarorna!
Ena sidan av smallbenet var rott, andra var vitt(eller ska vi saga att de fortfarande ar!) Mycket vackert...inte...eller knappt iallafall!

 


Det blev kvall, och det blev natt. De vilade den natten
Det blev morgon och det blev en ny dag!

Idag(las tisdag) har det regnat. Vi har fatt vila vara rodbranda kroppar och fordjupa oss i kortspelandets konster. Vi har helt enkelt softat bort en hel dag! Ganska skont faktiskt!
Nog for nu, brodraskapet hanger over min axel och vi ska rora oss vidare!
Leta reda pa nagot bra stalle och kopa mat, den stora bra butiken hade stangt!

Amy saknar dig! Pussar i massor!
Till er andra; Keep on rocking, never let the sun go down!

Frid och varme!

Ps. Kommer bilder har i inlaggen nar jag kommer hem! Ds.

Kommentarer
Postat av: eva

Inte visste jag att du hade dargit utomlands din lilla räka. Hoppas ni har det underbart..skulle vara rätt åt dig. Får höras när du kommer hem och höra hela resan i detalj =). Kram

Postat av: Askungen

Nyfiken....

2007-05-02 @ 14:30:25
URL: http://askungengwall.blogg.se
Postat av: Linus -> Askungen

Nyfiken på vadå?

2007-05-09 @ 13:15:31
URL: http://www.gungfly.com
Postat av: Linus -> Eva

Jag ska höra av mig vid tillfälle...
Nu har du ju iaf en andra del att läsa också!

Kram

2007-05-09 @ 13:16:28
URL: http://www.gungfly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback