Älskling du får sova på soffan!

Ja, här hos mig är det verkligen ett annorlunda straff att sova på soffan....

Visst soffan står i ett annat rum, man sover inte lika bra i en soffa som sängen(även om denna ser relativt bekväm ut) och att inte få sova med sin älskling kanske är straff nog för gemeneman.

Men här står soffan ute i trappen, varje gång jag kommer till min våning, möts jag av denna kreaktion. Vit med smutsfläckar :o)

Det som jag verkligen väntar på nu är att springa på någon som tycker att soffan är en bra sovplats efter en tung kväll ute på stan eller campus. Att det ännu inte hänt tyder väl på att man har relativt nyktra grannar!

Förövrigt är jag en usel människa, jag har nu övergått till att panikdiska i badrummet, min diskho är full med disk och jag orkar/vill inte ta tag i den! Så diskar bara det jag ska ha lite snabbt! Varför kan man inte göra det från början?

Peace

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow! Inte ens jag har diskat i handfatet, förutom när jag bodde på "rummet" 12 kvm där det inte fanns något annat än handfat. Det jag skulle fråga var om du sett inviten? jag har skickat iaf. och så del två, jag jobbar troligen annan dag jul typ klockan 11:00 till 23. troligen jobbar jag även 23:de till 23:00. Och om du tillåter mig gnälla lite så jobbar jag nog 12:00-23:00 typ 22a, 23de, 26te, 27de, 28de, 29de 30de, men bara till 19 på ny års afton och på ny års dagen får jag sovmorgon och börjar 12! Fast någonstans bland alla dessa dagar är jag kanske uppsagd eller så har "dom" löst saken, vi får se imorgon.

2008-12-18 @ 00:34:12
Postat av: Slusk

disktips:

När jag ackumulerat diskberg modell större så arbetar jag av det pö om pö. Dvs att varje gång jag använt något så diskar jag det plus något från diskberget. Sakta men säkert blir det mindre utan att det är jobbigt.

Postat av: Linus -> Kalle

Låter som du har hotat din chef om att säga upp dig om det inte löser sig..stämmer det?

2008-12-18 @ 19:39:26
Postat av: Linus -> Slusk

Låter som ett väldigt gott knep! Tackar för visdomen!

2008-12-18 @ 19:40:14
Postat av: Kalle

Nejdå, har inte hotat någon med något. Men trött och frustrerad som jag var igår såg jag inte riktigt att varken jag eller chefen såg mig passa in i vår organisation.

2008-12-19 @ 01:14:21
Postat av: Mamma

Livet är sig likt hör jag. Det är bara att ta tag i disken. Tungt va!

2008-12-19 @ 17:59:26
Postat av: Linus -> Mamma

Probleet är löst..tog tag i det helt enkelt!

2008-12-23 @ 08:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback