DDR light goes stronger!

När kom muren?

Jag tycker inte om att vi blir ett alltmer räddhågset land, som tar till allt fler skumma lagar för att kontrollera befolkningen. Är vi verkligen så farliga att allt vi gör måste loggas och sparas i enorma arkiv. Jg känner mig inte som någon potentiell mördare, terrorist eller annat. Jag är för sjutton en medelsvensson..varför ska jag loggas? 

Jag vill inte leva i en kontrollstat, jag vill inte att vi ska bli som befolkningen USA. Där alla är rädda för allt! Så rädda att de skaffar sig egna vapen och råkar skjuta ihjäl folk av ren rädsla!

Måste också konstatera att den sitande regeringen måste vara den räddast hittills, fast jag tror inte att den som satt innan var mindre rädd..kanske är bara timingen dålig för "Kontrolliansen". De har ju en massa tvingand direktiv från EU? För det första är inte dessa direktiven tvingande, för det andra tycker jag inte om EU och vi borde rimligast begära utträdde redan innan nästa val. Det skulle den sittande regeringen tjäna röster på! För fatta vilka kontrollinstanser de kan få till när EU inte lägger sig i  ;o)

Efter FRA och IPRED kommer den
nya Datalagringslagen...tackar och bockar!
Snart har vi ingen integritet kvar!
 
Yes we can!

Peace

Kommentarer
Postat av: Slusk

Woohoo. Alla får vara stjärnor i sin egna Truman-show... varför får jag en sån bitter smak i munnen? hmms..

2008-12-12 @ 13:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback