Det lilla lila partiet!

Då var det klart!

Sverige är härmed en tvåpartistat. Antingen röstar man på höger eller vänster, rött eller blått.
Visst det finns små obskyra missnöjespartier som Piratpartiet och SD som kommer samla röster i nästa val, men inget av dessa tror eller hoppas jag får en roll i vilka som slutligen kommer regera!

Det hela startade egentligen förra valet när samtliga högerpartier gick ihop i en allians för att vinna folkets röster. På detta sättet fick M, KD, FP och C makten i Sverige. Nu väljer den andra sidan MP, S och V att göra samma sak..

Det är en skrämmande verklighet och jag tycker det är olyckligt att vi till nästa val bara kommer ha två ordentliga alternativ att välja på. 

Jag tror att detta kommer leda till att vi får ännu fler som kommer rösta på enfråge och missnöjes partier.
Jag ska bli personlig. Jag hade kunna tänkt mig att rösta på MP och S. Men nu när V kom in i bilden vet jag inte.
På samma sätt skulle jag ev. kunna tänka mig att rösta på FP eller C. Men sålänge M är störst så är det ju deras idéer som väger tyngst! Så just nu känns det som att välja mellan Pest eller kolera.

Den enda lösningen är väl att starta ett eget parti, föra upp frågor som man bryr sig om oc försöka få ett brett folkligt stöd. Att helt enkelt bli ett mittenparti som plockar det bästa från såväl rött som blått.

Helt enkelt ett lila parti!

Vad tror ni om det. Det lilla lila partiet, svenska folkets nya gunstlig!
En motpol till Sossar och Moderater! En knäckare av larviga oheliga allianser!

Peace

Kommentarer
Postat av: Kalle

Måste säga att du har en mycket skarp analytisk förmåga. Du blir nog näste KG Bergström! Hur ser det ut för annandagen då?

2008-12-09 @ 00:10:35
Postat av: Linus -> Kalle

Det suger! Min familj har hittat på en ny tradition tillsammans med mormor o morfar! Emil och Sofie är hemma och ska tydligen åka hem dagen efter eller nått sånt. Så vi ska äta mat hemma, blir säkert trevligt men vi missar maten hos mormor och sedan kommer vi ner och fikar. Så hela grejen med att äta och sedan spela spel/vänta på fika försvinner. Annars så komer jag o Amy, Emil o Sofie..så Hanna lär ju följa med!



Du kanske behöver mina enorma resurser till ditt aktieköpande ;o)

2008-12-09 @ 15:00:25
Postat av: meeh

2008-12-10 @ 01:46:14
Postat av: Kalle

råkade trycka på enter lite tidigt här ovanför...

Lustigt hur ska ni klara er utan kalkonen, är det kalkon? Jag vet ärligt talat inte om jag kommer få ledigt annandagen. vi får se.

2008-12-10 @ 01:48:42
Postat av: Linus -> Kalle

Jag vet inte hur det ska gå och varken brysselkål eller fruktsoppa blir det heller...jaja, jag hoppas iaf att du kommer, Annars missar du ju Babe återigen. Du är medveten om att vi varit tillsammans i 2 år och att du ännu inte träffat henne!

2008-12-11 @ 11:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback