2 års utflykt....en del 1

Jag har ju lovat er att berätta vad som hände förra helgen.
Babe och jag firade 2 år den 1:e december! Det firade vi genom att bege oss söderut för en vecka sedan.

Då jag stod ansvarig för
förra årets händelser så fick babe bestämma iår. Jag visste med andra ord inte mer än det jag skrev för en vecka sedan. Så jag mötte upp Babe på stan och magkänslan sa tåg till Helsingborg. Vilket snart bekräftades. Trots tappra försök att kollra bort mig så misslyckades hon.
Väl på plats så träffade vi Sara och Martina(Tina) för att gå hem till deras lägenhet och lasta av våra prylar. Tinas pojkvän Pelle anslötoch vi tog vi oss till Haket och intog en god grekisk meny. Mycket vitlök och trevligt sällskap. Nice evening helt enkelt!

Morgonen efter var det tidig uppgång. Vi vandrade till terminalen och det blev vidare tur till Helsingör. Där hoppade vi på tåget till Köpenhamn och vår slutdestination. Väl framme i stan tog vi oss till vårt hotell. Jörgensens hotell. Låg ett stenkast från Norreport station och 10-15 min från Ströget. Nice läge, sunkigt rum konstaterade vi. Men det funkade helt klart!

Vi strossade runt lite i stan, men det duggregnade och var allmänt rått så efter att vi intagit en "massiv lunch" på BK gick vi hem till hotellet, spelade lite kortspel och värmde oss inför kvällens aktiviteter. Det som stod på schemat var julmarknad på Tivoli och mat på något trevligt ställe. Vi strossade ner och det var allmänt mysigt, men shit vad mye skit de sålde. Inget julgodis och sånt utan krimskrams.

 När vi var färdig strossade gick vi till en indisk restaurang. Mycket god mat. Det blev Nan, Ris, Tandoori Chicken och Chicken Tikka. Dessutom fick vi in två små skålar, en med någon youghurt sås och en med en stark chili sås. Det mest komiska att den såsen smakade precis som Rebeccas(vår indiska kokerska) paprika/chili gryta. När vi var i Indien så var den måltiden standard(vi fick den en gång i veckan) och efter ett tag kunde vi verkligen inte äta den. I slutet åt vi ett par tuggor och sedan slängde vi resten. trots att vi åt bröd(chapati) och drack cola eller vatten till den. Tyvärr. Men denna kvällen blev både jag och Babe mätta och nöjda. Dessutom var det ju kul att väcka ett vilande minne :o) 

Vi strossade runt och kollade efter ett fik, men det slutade med att vi gick hem och la oss istället. En mycket trevlig lördag! Fortsätter med söndagen i ett nytt meddelande(blev lite långt det här)

Peace

Kommentarer
Postat av: Kalle

BK - Yeah!!

2008-12-06 @ 01:42:24
Postat av: Linus -> Kalle

Visste du att de inte har ketchup som man kan pumpa fram i Köbenhavn? Pommes utan rött gegg :(

2008-12-07 @ 09:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback