Matrix In Real Life!

Det tjatas mycket om FRA just nu...tydligen ska det röstas igenom något om detta imorgon..de flesta partierna verkar enade förutom Centern.  Känner mig dåligt uppdaterad men det lilla jag hittills har satt mig in i gör mig som vanlig hederlig svensson oroad över att information om mig sparas. Jag har inget att dölja, men allt som man säger eller gör är kanske inte helt politiskt korrekt... 

Vi blir tydligen spårade, FRA sparar tydligen trafikdata om oss, vilka vi mailar, vilka vi ringer och sms:ar. Ovärderlig information om man vill kartlägga människor med andra ord. Självklart tror jag inte att denna info används på fel sätt men det skrämmer mig dock att jag finns i sådana register där folk på kort tid säkert kan ta reda på var jag befunnit mig, vid vilken tidpunkt, med vilka, vem jag pratat med, vilka som jag har mest kontakt med o.s.v. Tänk om fel människor får tag i dessa register?

SVT har mer info på sin sida.
Klicka på länken -->
OOO

Aftonbladet slår som vanligt mynt av detta och ger tips på olika kodare som ska hjälpa till mot "avlyssningen"
Klicka på länken --> OOO

Min fundering blir, är Matrix redan här?

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback