En dag förklädd till isglass

I lördags när jag satt och åkte tåg kom jag på att min musik tar med mig på en sällsam resa genom historier, länder, situationer. Ena stunden befinner jag mig på en hårdrockskonsert i Rio för att senare besöka en konsert med arga punkare på en bakgata i Stockholm eller annan svensk stad. Sekunderna senare byter det låt och jag står på ett dansgolv och hoppar som besatt till någon svängig danslåt. Sen blir skillnanden mellan lite irlänsk punk från någon bar på St Patricks day och en svänging Rnb dänga tydlig...Helt klart så varierar musiken i lurarna och hela meningen är ju att den ska göra det, så den passar vilket humör man än är på och så man inte tröttnar på den!

När jag kom ner till Jönköping så hade jag en halvtimme innan tåget vidare söderut skulle gå. Tur var väl det, för när vi gled in med tåget så skådade jag ut över Vätterstranden och detta var vad jag fick se:

image131

     
image132


Det går att klicka på de småbilderna ;o)

Helt otroligt läckert, hela strandpromenaden var täckt med is! Så jag sprang runt och knäppte bilder och höll på att förfrysa mina fingrar och min uppackade väska(kameran låg däri) höll på att sprida mina kläder....lite synd var det att man inte skulle stanna i Jönköping denna gången utan att påskmiddag väntade på mig, annars hade jag nog spenderat ett par timmar därnere i snålblåset i jakt på den där perfekta bilden! Nu fick jag bara en förkylning och lite blandade, roliga och annorlunda isbilder istället! Med ett annorlunda perspektiv helt klart, jag tycker verkligen att "svamparna" på sista bilden var läckrast!!

Peace

Kommentarer
Postat av: Gurra

Logga in på MSN, jag kan inte skicka meddelanden till offline kontakter. Om du har tid att blogga har du lite tid över för mig..
Schyssta bilder förresten...

2008-03-25 @ 14:30:37
Postat av: Pierre

Det går för övrigt också att klicka på de stora bilderna har jag upptäckt.

2008-04-07 @ 09:26:09
Postat av: Linus ->Pierre

Jasså, där ser man! Det hade jag inte testat...blir ju lite mer effekt på de små ;o)

2008-04-07 @ 16:38:23
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Men gud vad häftigt! Har nog aldrig sett något likande! :O

Stencoolt :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback