Mumbai under attack - uppdaterad!

Det brinner och är gisslandraman på Oberoi och Taj Mahal hotell i Mumbai!


(källa Aftonbladet.se)

Det har sprängts bomber och en islamistisk grupp har tagit på sig det hela,
hoppas de inte kopplar det till Pakistan! Dessutom har det dött och skadats otaliga människor. Gruppen har slagit till mot det finaste och största i Mumbai! Oberoi och Taj Mahal är top of the line hotell, tågstationen är landets mest trafikerade(från vilken jag även åkt tåg från) o.s.v.
Det är tydligt att de har planerat detta och utfört det med akurates och precision. Men jag hoppas samtidigt att folk inte slutar resa till detta underbara land! Indien är en pärla med ett oväntat ljus!

Hur som helst känns det som hemma. Jag har inte bott på Taj eller Oberoi, det är ju ouppnåliga drömmar för en vanlig turist volontärarbetare som mig. Dessutom så hade vi en grymt bra lägenhet i Hari Nivas! Så att läga en massa svenska tusenlappar för att bo på hotellen känns sådär.

Så här morgon efteråt är det fortfarande skumt att något så långt borta kan kännas så nära!
Undra hur volontärerna har det just nu?

Mer finns och läsa
här

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback