Go, Live and Become

Go, live and become var en av filmerna som jag såg på dagens annorlunda praktikdag då vi ägnade dagen i en biosalong och tittade på filmer med invandrartema....denna var helt klart sevärd även om den är lång!

Filmen handlar om en grabb som tvingas dölja sin riktiga identitet för att överleva och komma någonstans i livet. Hans kamp med den nya identiteten speglas stundtals briljant och det var en intressant film för oss som jobbar med invandrare som kanske inte alltid uppger rätt identitet när de kommer Sverige. Antingen för att få stanna eller för att kunna fly...


Denna filmen får 4 av 5 av mig för den verklighetskopplingen jag kan göra i mitt arbete.


Den andra var The Visitors, den var inte lika bra som . Den handlade om två illegala invandrare som bodde i en snubbes lägenhet. Han har inte varit i den på länge och när deras vägar möts blir de vänner. En simpel story som blir komplicerad...kan vara värd att se om man inte har annat för sig.

Jag ger den en 3:a på en skala av 5.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback