Den som inte plockar bort luddet ska dö!

I jul fick jag boken "Den som inte plockar bort luddet ska dö!" Det är en bok med en massa roliga lappar i om folk har fotat och som David Batra har summerat i en bok och tjänar pengar på. Ungefär som www.argalappen.se m.a.o.

Rubriken handlar om alla lappar som kommer upp i tvättstugor överallt i Sveriges avlånga land. Luddet i torktumlaren upprör. I mitt liv är det inte detta luddet som upprör! Det är ett helt annat ludd...nämligen navelluddet!

Jag förstår inte hur det går till men jag har ALLTID navelludd när jag tar av mig tröjorna!
Snälla kan inte någon förklara varför allt ludd kryper till naveln? Varför sitter det inte luddansamlingar i håret utan bara i naveln... detta är ett mysterium..."Slusk" har du svar?

Peace

Kommentarer
Postat av: Kalle

"Navelludd är det ludd som samlas i naveln. Expertisen är dock oeniga om varifrån detta ludd härstammar.



En del hävdar att det är kroppsavfall (hudrester och smuts), men motståndarna till den åskten hävdar att även den renligaste människa drabbas av detta. Andra hävdar att luddet kommer från kläderna. Dom säger också att torktumlade kläder skapar mindre med navelludd, eftersom luddet istället hamnar i torktumlarens luddfilter.



Vissa hävdar att navelludd brukar ha samma färg som den tröja man har haft under dagen. Andra säger att luddet alltid är blått. Medan experterna strider om detta, så får vi lida av detta ludd. Framtida forskare kanske kan lösa detta en av mänsklighetens största gåtor. "



Det sägs att håriga magar drabbas av detta mer än den kala magen. För mer info följ länken nedan.

http://www.feargod.net/fluff.html

2009-02-02 @ 00:40:52
URL: http://grillarn.blogg.se/
Postat av: Slusk

Haha. ingen aning faktiskt.

Jag tror knappt jag fått navelludd nån gång.Men så har jag ingen hårig mage som du har.



Jag tänker iaf klicka på länken som grillarn tipsar om för att tillskansa mig information så värdelös att inte ens jeopardy efterfrågar den..

2009-02-02 @ 21:34:08
URL: http://slusk.bloggagratis.se
Postat av: Slusk

Haha. ingen aning faktiskt.

Jag tror knappt jag fått navelludd nån gång.Men så har jag ingen hårig mage som du har.



Jag tänker iaf klicka på länken som grillarn tipsar om för att tillskansa mig information så värdelös att inte ens jeopardy efterfrågar den..

2009-02-02 @ 21:35:30
URL: http://slusk.bloggagratis.se
Postat av: Linus -> Slusk o Kalle!

Man tckar för svaren! Ska kolla in Kalles länk!

2009-02-05 @ 09:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback