Lite hjälp tack!

Igår såg jag den här och tänkte blogga ett långt inlägg om detta. Nu har jag inte tid, men måste ändå lyfta det.

Hur tänkte regeringen nu? 4 års bidrag istället för 6 år som det är nu...snacka om att hög akademisk utbildning ska bli något för eliten! Klassamhället, utanförskap och segregation. Det strukturella våldet ökar i vårt svenska samhälle när alla människor inte längre får samma möjligheter att studera...

Jag fattar ingenting, var tog valfriheten vägen, var tog chansen att byta bana, var tog tanke vägen?
Något är tappat, någonstans...snälla hjälp den som tappade det att hitta en vettig tråd igen!

Peace

Kommentarer
Postat av: Kalle

Yes! Det är så gott att du är så vänster och att jag är så höger, eller. Men märkligt låter det ju...

Postat av: Linus -> Kalle

Jag är verkligen inte så vänster, men tycker inte om den elitisering som sker i samhället!



Vi får diskutera politik någon gång.. :o)

2009-03-04 @ 12:30:11
Postat av: Kalle

I flera frågor lyser ju din Palestinaschal igenom iaf. Och jag gissar att mina pressveck och läderportfölj också går genom rutan ibland. Jag har sagt upp mig från jobbet och ska bli fullfjädrad kapitalist genom att driva en egen lampbutik.

2009-03-04 @ 14:56:02
URL: http://grillarn.blogg.se/
Postat av: Linus -> Kalle

(S)lampbutik? Que? Sen när, sen hur, sen varför?

2009-03-05 @ 11:40:26
Postat av: Kalle

Vi får väl höras och snacka lite, men ja lampbutik är det som gäller, i min ägo. Väldigt spännande och helt nya världar, både lampor och eget företag. Jag har min förra BK-ägare med mig, vi äger 50/50, jag ska driva butiken och vara den ende anställda. Han finns sedan i samma hus och nu suger jag åt mig all hans erfarenhet.

2009-03-06 @ 00:22:41
URL: http://grillarn.blogg.se/
Postat av: Linus -> Kalle

Låter spännande..finns det pengar i lampbranschen?

2009-03-06 @ 12:20:51
Postat av: Mamma

Dags att vi byter regering när vi kan!

2009-03-06 @ 12:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback