Pengar

Idag får jag CSN. Jag har visserligen inte varit inne och kollat på kontot men jag betvivlar att jag fått lika mycket pengar som den här kvinnan.
http://www.e24.se/branscher/bankfinans/artikel_1120281.e24.

Hon fick nämligen 10 miljarder insatta på kontot! Fatta vilken grej...visst man hade ju inte fått behålla pengarna, men kontoutdraget visade på att pengarna fanns, likaså när hon loggade in på internetbanken.

Lätt att jag hade skrivit ut ett antal kontoutdrag och sparat till kärvare tider, drömt tillbaka till den dagen jag var miljardär :o)
Det hade varit något att berätta för barnbarnen!

Peace

Ps. Händer det mig hoppas jag att man är så snabbtänkt att de förs över till ett räntegivande konto(1 dag till 2 eller 3% ränta borde ju iaf ge ett par lappar i slutet.)Ds.

Kommentarer
Postat av: Slusk

Lite snabb aritmetik ger att det då skulle ge 548000-822000kr i ränta för en futtig dag...

Postat av: Linus -> Slusk

Precis, och det är ju lagom med pengar, eller hur...eller tror du att de kräver tillbaka de pengarna också?

2009-03-04 @ 12:31:22
Postat av: Slusk

det är frågan det.. antagligen, vi lever ju i landet snål&sur. se bara på hur det är när det blir fel med pengar i bankomaterna, då kollar de loggarna och kräver tillbaks pengarna, liknande har hänt i england flertalet gånger och då står bankerna för misstaget som DE gjort..

2009-03-04 @ 17:35:59
URL: http://slusk.bloggagratis.se
Postat av: Linus -> Slusk

Ja, eller kolla på Försäkringskassan som inte betalar ränta på försenade pengar till kunderna, men som i sin tur kräver förseningsavgift och ränta om kunden inte betalar tillbaka det de fått för mycket...



Staten har rätt, individen fel...tycker jag kan avspela sig i mycket ovett! Men samtidigt bor vi ett bra land där man faktiskt har en massa möjligheter, som att samla navelludd och måla tavlor medans man samlar arb-löshets pengar ;o)

Klättrar du på väggarna?

2009-03-05 @ 11:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback