Svenskarna är arga

Men argast var nog jag. Satt här ensam i min lägenhet mitt i natten och se Kanadernsare efter kanadensare köra över den svenska målvakten.

Katastrofinsats av domarna, det började med en solklar bentackling och i efterföljande spel gjorde syndaren själv 2-0!
Skam, skam..

Klart är iallafall att de 4 domarna inte valde att titta på isen...kanske fanns varsin snygg tjej på läktaren som var viktigare...varför har man 4 domarssystem om alla följer pucken med blicken. Påkörningar, klubbor i ansiktet och tjuvnyp efter avblåsning, inget tog det patetiska domarna för.

Nä...Sverge var inte bra, men domarna förstörde helt klart min hockeynatt!
Nu måste jag samla ihop mig och piggna till, för det är skolarbetetsdag idag och klockan är redan 12.00!

Peace

Kommentarer
Postat av: Eva

Eller så kan man bara strunta i att vara uppe på nätterna och kolla på hockey...så är man gladare sen ;)

Postat av: Linus ->Eva

Nja, vet inte om det är någor bra alternativ. ;o)



Domaren hade ju varit lika usel även om jag inte tittat! :p

2009-01-08 @ 21:40:05
Postat av: Kalle

...men intrycket blir inte att domarna var usla utan att Kanada var Kanada, Publiken var kanadensisk, isen var kanadensisk, klart att domarna blir lite kanadensiska synd att inte Sverige tänkte på det innan...

2009-01-12 @ 01:58:50
URL: http://grillarn.blogg.se/
Postat av: Linus -> Grillarn

Jovisst blev det så, folk tyckte den kanadensiska publiken var osportslig...de försökte ju bara få sitt lag att vinna...Det är väl inte svårare än att vi svenskar buar ut kanadensarna när de kommer hit och göra fula saker på isen! Men lilla landet lagom tycker kanske att det vore hemskt!



Men de "kanadensiska" domarna förstörde ändå min natt... sen kan man alltid diskutera saker som att målvakten inte ska ge sig ut på utflykter o.s.v.

2009-01-12 @ 11:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback