Earth Hour!

Hallå Sverige!

Hallå Världen!!

Earth hour är inget nytt...detta är ett fenomen som har funnits under flera år.
Redan förra året släckte jag ner i lägenheten(
läs mer här). En stund där man kunde filosifera i skenet av värmeljusen. Det var inte bara trevligt och energisparande, det var avkopplande också...



Så när olika nissar drar igång och kritiserar detta projekt, då har de inte insett varför man gör detta evenemang. Visst 1 timme är inget i det stora hela. Men ett litet strå är också ett strå till stacken! 

Denna timmen kan dessutom få folk att reflektera och kanske inse att det sätt vi lever på är ohållbart! De kanske konsumerar mindre(vilket leder till mer ekonomisk kris), släcker lampar när det går, spelar mindre dator, sopsorterar eller vad nu folk gör  ut i stugorna för att på sitt alldeles eget sätt spara på miljön. Själv ska jag nog avnjuta kvällen med levande ljus och kameran i högsta hugg...det är trevligt med mörkerbilder...det är så klart om jag hinner hem... för på Lördag ska jag åka tåg nästan hela dagen. Men det kommer jag till senare... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback