Girigbukar och ideelt arbetande!

Sverige verkar vara ett land med girigbukar som roffar åt sig av det de kan. Det senaste som "avslöjats" av Aftonbladet är AMF:s gamla VD som fick 32 miljoner extra av LO-chefen [Läs mer här]

Jag hoppas på något sätt att talesättet, att vara rik och komma till himlen är som en kamel att komma igenom ett nålsöga stämmer. Girighet är iallafall ett otyg som försnillar en massa onödiga pengar för oss som inte sitter på VD:poster, för oss som jobbar vanligt(även om jag är bidragstagare just nu), för var Svensson därute i Sveriges avlånga land som inte tillhöra VD familjen. Vi måste reagera hårdare på detta utsugeri mot staten Sverige. Det är din och mina pengar. Är det inte pensionsbolag så är det toppcheferna på något företag som i dagsläget säger upp en massa människor. Fattar inte hur man kan ta emot bonusar när man samtidigt låter folk gå ut i en oviss arbetslöshet.

Men, det är väl så enkelt att människan helt enkelt när det få chansen även kommer ta den till 100%... jag vet inte, kanske är jag likadan...däremot hoppas jag att så inte är fallet..men det jag vet är att pengar kan förändra en människa!

Min rubrik hade två delar...det ideela arbetet kan vara så gott. I går var jag på Ungdomsråd tillsammans med Styrelsen i kyrkan och kollade lite på hur nuläget är i grupperna. En intressant förmiddag och en god smörgåstårta. Direkt från detta påbörjade vi allt kring Buffalo middagen! På kvällen kl. 18 kom 8 hungriga själar till kyrkan som vi serverade en 3 rätters middag till, bjöd på sång och ett musikquiz...en mycket trevlig kväll(bilder kommer nog senare, har lite annat att ta tag i)! Det visar också att allt måste inte handla om miljoner, för 250:- fick de en trevlig kväll med mycket prat, show och god mat...och vi hade en trevlig kväll i köket...Tacka vet jag ideelt arbete!

Detta är inte en blogg för att höja upp mig själv, utan en blogg för att lufta de osunda förhållandena som finns i vårt samhälle, Buffalomiddagen var bara en lägeskontroll :o)

...mycket vill ha mer...

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback