Obama for president?

Obama har fått Nobels fredspris och jag tror att gamle Nobel vänder sig i sin grav.

Vad sjutton har denne president i världens polis egentligen gjort för freden?

Det är fortfarande krig i Irak och för att inte tala om Afganistan. Ditt de vill sända fler trupper för att KRIGA. Men kanske har juryn gett upp och insett att krig är fred och inte att fred är fred.... men men. Obama kanske gör så gott han kan. Men det gör jag också. Är det dags för mig att få fredspris!

Min lärare på Freds och utvecklingskursen säger så här.
"Man måste ransonera sin vrede. Så man är lite arg genom hela livet".


Jag tycker detta är så grymt svårt med alla dessa fel beslut och orättvisor som finns i världen. Men samtidigt inser jag att han har rätt.
Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback