Fastedag

Idag har jag fastedag. Min handledare har tjatat på mig sedan jag började praktiken att jag ska fasta med honom. Så idag är det dags. Blir en spännande upplevelse...hittills har det gått bra och ska bli kul att jobb ikväll med grabbarna och sedan sitta ner med dem och äta ihop.

Ibland måste man avbryta den dagliga rytmen för att tänka över sitt liv. Redan innan denna dagen upptäckte jag att jag börjat reflektera. det är grymt gött!

Så våga fasta en dag, oavsett om det är från mat, tv, datorn eller dina vänner. Något som känns som en uppoffring och lägg sedan den energin på att fundera över ditt liv, hur andra människor har det och vill du kan du ju även närmare dig Gud. Om du nu tror. Jag ska göra allt idag, prata med Gud, fundera över livet för andra och tänka över saker som måste förändras i mitt liv. Blir helt enkelt ett stopp i min vardag!
Peace

Kommentarer
Postat av: Emma

Skitbra! Vad glad jag blir, vilket pepp, det ska jag med göra nån gång nu i veckan tror jag. kram på dej! //Emma

Postat av: Linus -> Emma

Men antar att du fastar kristet med vatten eller annat intag under dagen. Själv fastade jag på muslimskt sätt...d.v.s. frukost VÄLDIGT tidigt innan solen gick upp och sedan åt vi nu på kvällen. Var en underbar känsla att åter få energi i kroppen.



Förresten schysst bild i tidningen!

2009-09-18 @ 22:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback