Julafton

Ja, nu är det ju inte ens oktober. Ändok har jag redan planerat min Julafton. Den kommer spenderas på Bengtsgård i Rottne tillsammans med grabbarna i boendet!

Praktiken tar nämligen slut den 23:e december och det innebär att skolans embargo mot extra jobb på praktikplatsen tar slut då. Så vad passar inte bättre än att jobba dagen efter. Måste erkänna att det känns lite konstigt och jag är fundersam på om jag valt rätt. Jul är ju ändå jul då man ska ta det lugnt, njut i goda vänners lag av alldeles för mycket julmat! Menmen, det kommer ju faktiskt en jul nästa år också, med samma mat, samma tv-program och samma trevliga släkt.

Hoppas nu bara att Emil och Sofie inte kommer hem, för då känns det ju lite extra. Man vill ju vara med när lilla Lisa firar jul. Men min plan är att komma upp och julfira dagen efter. Den 25:e till typ den 28:e då jag har hål i schemat. Jag har nämligen inte enbart erbjudits julafton utan även jobbveckorna efter jul. Dvs dagarna runt nyårsafton m.m. Men jag har till på torsdag att titta in i om jag kn jobba då eller inte. Vi får se var det slutar.

Förhoppningsvis är detta också en väg till sommarjobb nästa år. Skulle vara bra i sådana fall! Inte för att jag inte vill vara vaktmästare på Södra, var ett guldjobb!, utan för att detta är lite socionomrelaterat.

Peace

Kommentarer
Postat av: Soffipropp

Hej hopp!



Nu är inget klart någonstans för att mitt schema inte kommit än... men... det lutar iaf åt att vi kommer till vintrosan på juldagen vi med, precis som förra året. Så då kan vi köra en "julafton" då med. Lisa blir nog bara lycklig av att få fira två gånger (om hon nu bryr sig överhuvudtaget?).

Jobba på så du kan köpa än bättre bil! host ford e-skrot host



Hälsa damen!

2009-09-30 @ 21:58:27
Postat av: Linus -> Soffiiii

Trevligt med en kommentar från dig. Ja, det låter bra, då får jag både mat hos farmor och julafton på samma dag. Vi får väl se till att det kommer en tomte, så man får möjlighet att se Lisas min vid mötet. Det är ju nästan det som är roligast varje år...haha...



Ny bil? Nu kastar du sten på glashus...har för mig att ni äger en Skoooooda... Min fôôrd har inte blitt skrot än...men det kommer nog en dag för den också ;)

2009-10-02 @ 09:34:03
Postat av: Soffieeee

Jamen visst, måste ju kolla in vad den blivande svågern (?) håller på med :)



Tomte är ett måste, jag håller med. Detta året är hon i alla fall tillräckligt stor för att förstå att det är en läskig gubbe som kommer med paket.



Äsch, Skoda är ju en budget Volkswagen som i sig är en budget Audi... dvs billig kvalité ;)

Men jag kan ge dig den, jag borde inte säga något. Vi vill ju byta. Någon gång ska vi köpa en bil som åtminstone rymmer en barnvagn utan att man måste plocka isär den i molekyler.

2009-10-02 @ 14:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback