Jag visste att det var något fel på Pål...

Ni fotbollsintresserade har säkert inte missat att IFK Göteborgs målvakt fuskat under matchen mot Örebro. Han flyttade in stolparna från deras ursprungliga position för att göra målet mindre och hellre få ett stolpe ut än ett in. Nu var det inte så att det på någon sätt avgjorde den "spännande" 0-0 matchen på Eyravallen för någon dag sedan.
Men Cristiansen blev påkommen och hotas nu av avstängning.
Nu är det inte så att det här är hans egna påhitt. Det är något som alla målvakter troligen gör(varför gjorde inte vi det i division 7?). Men vet ni vem som pekas ut som hjärnan bakom detta fuskandet?

Jo Pål Lundin! Denna maskare, klåpare och sabotör!

Han är och kommer alltid att vara förknippad med den regniga höstdagen på Stora Valla då Öster sparkade ner Degerfors i ettan efter några säsonger i fotbollensfinrum. Det var glatt nittiotal och krig på Balkan. Det var också första matchen som jag var tom efter att jag lämnat Valla. Det var matchen som väckte min avsky för Öster och främst för Pål och det var matchen som väckte min kärlek på allvar till brukslaget Degerfors!

Avskyn mot Öster har svalnat, kärleken till Degerfors finns kvar. I min långsinthet har jag inte förlåtit Pål för att han hade mage att maska på Valla. Fotboll ska avgöras ute på planen, inte nere vid en av målvakternas fötter...
Så att Pål är orginalfuskaren som alla målvakter nu sluter upp bakom känns på något sätt helt naturligt och förståeligt.

Läs även:
Här myglar målvakten
Christensen riskerar avstängning
Alvbåge erkänner och pekar ut Pål Lundin
Han uppfann stolptricket

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback