Glasögonorm

Verkligheten har hunnit ikapp mig, ögonen verkar inte växa ikapp med förnuftet och det kanske är dags att sluta kisa på föreläsningarna. Har roat mig att kolla olika glasögonsföretag i Växjö, för att få ett hum om var man får tag på ett par schyssta ögon för ett bättre pris.


Verkar vara en otroligt luddig bransch...mest bang för pengarna får man om jag förstått det om man är trogen en kedja...men vilken kedja är egentligen den rätta?


Nu blev testet väldigt litet, tyvärr. Men tanken var att detta test skulle upplysa mig lite om de olika kedjornas styrkor och svagheter när det gäller hållbarhet, smutsavvisning och antireflexbehandling[se undersökningen här]. Det tråkiga när man väl hittar ett test är att de inte kan förhålla sig konsekvent till de sifforna de presenterar. Så Testfaktas undersökning går bort. Alltför oklar för att kunna räknas som en tillförlitlig studie.

Sen har man ju funderingen, glasögon/linser. Jag är sugen på linser, men är välmedveten om att jag kan behöva använda glasögon under visa perioder(p.g.a. allergin). Vilka erbjuder bra och billiga linser?

Hjälp mig...jag är fast i en djungel och om inte George eller Tarzan kommer och räddar mig kan det sluta med att jag virrar bort mig totalt!

Peace

Kommentarer
Postat av: mamma

Lensway är ett bra billigt kontaktlinsföretag.

Bara du får recept på dina ögon

Ha det bra

Mamma

2010-02-17 @ 14:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback