Tjuvar och banditer

Min bil är en följetong och det verkar inte riktigt som den vill få någon ände...

Idag polisanmälde jag ett inbrott i den. Idioterna hade försökt starta den ser det ut som och därför brutit bort kåpan under ratten.
Så i polisanmälan står det nu:
Åverkan på lås - förardörr
Åverkan på tändningslås
Åverkan på rattkåpa(eller liknande benämning).
Min fundering är följande. Hade detta hänt om jag hade haft en bil som gått framåt alla dagar i veckan?
Troligen inte, för då hade den inte sett så ensam och övergiven ut...
Nu måste jag bara ta kontakt med försäkringsbolaget och kolla vad självrisken går på. Säkert alldeles för mycket i paritet med brottets omfattning. Så verkar det ju alltid vara...så någon ledig dag blir det att ringa bilverkstad, kolla vad en bilkärra kostar, kolla vad försäkringsbolaget bekostar o.s.v.
Lite extra jobb helt enkelt! Det tackar jag för!
Ha det fint
Peace

Kommentarer
Postat av: Emil

Ny bil?

2010-03-11 @ 15:10:37
Postat av: Linus -> Emil

Kanske det kanske...men den gamla måste ju rulla så jag kan få tillbaka några tusenlappar iallafall när den lämnar min ägo! En mycket usel investering hur som helst...men någon gång måste det ju vända för mig och bilar!

2010-03-13 @ 22:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback